هزينه راه‌اندازي رستوران

مديريت رستوران داري

هزينه راه‌اندازي رستوران

۲ بازديد

هزينه راه‌اندازي رستوران

بديهي است كه هر فردي در اين دنيا، خواسته‌اي دارد. در اين بين، افراد زيادي هم هستند كه مي‌خواهند نسبت به راه‌اندازي رستوران خوب براي خود اقدام نمايند. آن‌ها يا مي‌خواهند با ديگران در اين امر شريك باشند، و يا اين كه به تنهايي آن را انجام دهند. حال شايد شما نيز جزو اين دسته از افراد باشيد و اهداف بزرگي را در سر بپرورانيد.

 

بيشتر بخوانيد : چگونه كافي شاپ راه اندازي كنيم؟

هزينه راه‌اندازي رستوران

بديهي است كه هر فردي در اين دنيا، خواسته‌اي دارد. در اين بين، افراد زيادي هم هستند كه مي‌خواهند نسبت به راه‌اندازي رستوران خوب براي خود اقدام نمايند. آن‌ها يا مي‌خواهند با ديگران در اين امر شريك باشند، و يا اين كه به تنهايي آن را انجام دهند. حال شايد شما نيز جزو اين دسته از افراد باشيد و اهداف بزرگي را در سر بپرورانيد.

به منظور راه‌اندازي رستوران خوب بايد تمهيدات گوناگوني را در نظر داشته باشيد و بودجه شما نيز به اندازه كافي باشد. البته اين بدان معنا نيست كه بايد هزينه‌هاي هنگفتي را براي آن پرداخت نماييد. مسلما زماني كه در ابتداي راه خود باشيد، مي‌توانيد با بودجه‌هاي پايين‌تر به نسبت بسياري از رقبا هم كارتان را آغاز كرده و رفته رفته پيشرفت را مشاهده نماييد.

مطمئنا نمي‌توان هزينه‌هاي دقيقي را براي راه اندازي يك رستوران عنوان كرد. نخست بايد توجه داشته باشيد كه تورم و افزايش قيمت مي‌تواند تاثير به سزايي در اين امر داشته باشد. همچنين اين كه عوامل مختلفي در اين خصوص وجود دارد كه شما به وسيله آن‌ها مي‌توانيد هزينه‌هاي رستوران خود را تخمين بزنيد.

حال به دليل اهميت اين موضوع، در اين مقاله قصد داريم تا در مورد اين هزينه‌ها و عوامل موثر بر آن‌ها با هم صحبت داشته باشيم. بنابراين اگر روياي راه اندازي يك رستوران را در سر داريد، تا انتها همراه ما باشيد.

بيشتر بخوانيد : چگونه كافي شاپ راه اندازي كنيم؟

مكان راه‌اندازي رستوران

مورد اولي كه قطعا مهم‌ترين عامل براي تعيين هزينه‌هاي راه‌اندازي رستوران است. مكان آن خواهد بود.

در خود شهرهايي مانند تهران نيز محله اهميت فراواني دارد. چنان چه اين رستوران را در محله بالانشين انتخاب كنيد، به بودجه بسيار زيادي نياز خواهيد داشت. همچنين براي طراحي دكوراسيون و موارد مختلف آن نيز بايد هزينه‌هاي بيشتري را پرداخت نماييد.

البته در اين خصوص، بايد به نكات ديگري هم توجه نشان دهيد. براي مثال مي‌توان به متراژ آن مكان اشاره داشت كه با قيمتش رابطه مستقيم خواهد داشت. اين كه شما آن رستوران را براي خريد يا اجاره مي‌خواهيد نيز در قيمت نهايي آن تاثير گذار خواهد بود. اگر بودجه زيادي نداريد و ابتداي راه خود را سپري مي‌كنيد، مي‌توانيد چنين فضايي را براي خود اجاره كرده و در دراز مدت نسبت به خريد آن يا جاي ديگري اقدام نماييد.

يك رستوران صرفا به فضاي اصلي آن مربوط نمي‌شود و جزييات ديگري را هم در خود دارد. از اين موارد بايد به انبار، آشپزخانه، محل استراحت براي پرسنل و گزينه‌هاي مشابه اشاره داشت كه در زمان خريد بايد آن‌ها را هم در نظر بگيريد.

تعداد پرسنل براي راه اندازي رستوران

شايد در ابتداي راه خود به پرسنل زيادي براي اين كه برايتان كار كنند، نياز نداشته باشيد. اما با ادامه راه و بيشتر شدن مشتريان، قطعا اين نياز را احساس خواهيد كرد. حال شما بايد در انتهاي ماه، حقوق هر يك از اين پرسنل را هم پرداخت كنيد تا رضايتشان جلب گردد.

اين حقوق‌ها شايد يكسان هم نباشد و به سمتي كه هر يك از آن‌ها دارند، بستگي داشته باشد. ضمنا شما مي‌توانيد با توجه به كارهاي اضافي‌اي كه آن‌ها انجام مي‌دهند، نسبت به پرداخت پاداش‌هايي نيز اقدام نماييد. در كل از همان روزهاي اول نيز مي‌توانيد چنين اهداف و برنامه‌هايي را براي خود بچينيد.

خريد تجهيزات براي آشپزخانه

آشپزخانه يك رستوران را شايد بتوان مهم‌ترين بخش آن به شمار آورد؛ چرا كه اتفاقات مهمي در آن رخ مي‌دهد. اگر اين اتفاقات به خوبي سپري شوند، بي شك منتج به كيفيت بالاي غذاها مي‌شود و مردم نيز از كارتان رضايت خواهند داشت. در همين راستا، از همان روزهاي نخست بايد تجهيزاتي حرفه‌اي و با كيفيتي بالا را خريداري نماييد.

بيشتر بخوانيد : انواع تجهيزات رستوران

انجام اين كار باعث مي‌شود كه تجهيزات آشپزخانه شما در دراز مدت برايتان باقي بماند و خرابي‌اي در اين زمينه ديده نشود. شايد مجبور باشيد تا بودجه زيادي را براي آن در نظر بگيريد، اما قطعا ارزشش را در ادامه خواهد داشت. البته خريد اين تجهيزات نيز به مواردي بستگي دارد. نخست بايد به ميزان مشتري‌هاي شما اشاره داشت. با ادامه فعاليت‌ها و چنان چه مشتريان بيشتري را جذب كنيد، بايد پول بيشتري را هم براي خريد اين تجهيزات پرداخت نماييد.

تنوع غذا نيز به نوبه خود در خريد تجهيزات رستوراني اهميت دارد. برخي از رستوران‌ها هستند كه صرفا چند غذا را در منوي خود دارند. بديهي است كه اين رستوران‌ها، كيفيت را به كميت ترجيح داده‌اند. پس شايد نياز باشد كه تجهيزات كمتري در آشپزخانه آن‌ها استفاده شود. حال اگر منوي رستوران شما، غذاهاي زيادي را در خود داشته باشد، بايد پول بيشتري را هم براي خريد تجهيزات آن بدهيد.

دكوراسيون رستوران

زماني كه شما آن مكان را براي راه‌اندازي رستوران خود مي‌خريد، شايد محيط آن كاملا براي ارائه خدمات به مشتريان ايده‌آل نباشد. از اين رو، بايد تمهيداتي در نظر گرفته شود و رنگ يا دكوراسيون آن را با تغييراتي همراه كنيد. امروزه طراحي دكوراسيون با برخي از هزينه‌هاي بالا همراه است كه البته نيازي هم به دكوراسيون‌هاي گران قيمت نخواهد بود.

بيشتر بخوانيد : طراحي دكوراسيون داخلي رستوران

شك نكنيد كه اگر دكوراسيون خوبي را براي رستوران خود در نظر داشته باشيد، مشتريان زيادي هم جذب كارتان خواهند شد. هزينه دكوراسيون رستوران به نسبت ديگر هزينه‌ها شايد كمتر باشد؛ چرا كه تنها يك بار نسبت به انجام آن اقدام خواهيد كرد. ما تا به حال در اين مقاله در اين زمينه صحبت داشته‌ايم كه مقاله مربوط به آن را مي‌توانيد مطالعه نماييد.

منبع 

https://sepand.biz/launching-restaurant/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.