سيستم مديريت رستوران

مديريت رستوران داري

سيستم مديريت رستوران

۲ بازديد

سيستم مديريت رستوران

اداره و مديريت رستوران كار دشواري است زيرا بايد به رضايت مشتري، كيفيت غذاها، نحوه برخورد با مشتري و... بسيار توجه داشته باشيد. به‌طوركلي يك مدير ماهر بايد قدرت و توانايي اداره رستوران را داشته باشد و آن را به بهترين شكل انجام دهد. به‌عبارت‌ديگر ممكن است مالك رستوران، شخصا كار مديريت را انجام دهد؛ اما در برخي از مواقع ممكن است اين مسئوليت مهم را بر عهده شخص باتجربه و ماهر قرار دهد.

بيشتر بخوانيد : مديريت رستوران

 

سيستم مديريت رستوران

اداره و مديريت رستوران كار دشواري است زيرا بايد به رضايت مشتري، كيفيت غذاها، نحوه برخورد با مشتري و... بسيار توجه داشته باشيد. به‌طوركلي يك مدير ماهر بايد قدرت و توانايي اداره رستوران را داشته باشد و آن را به بهترين شكل انجام دهد. به‌عبارت‌ديگر ممكن است مالك رستوران، شخصا كار مديريت را انجام دهد؛ اما در برخي از مواقع ممكن است اين مسئوليت مهم را بر عهده شخص باتجربه و ماهر قرار دهد.

بيشتر بخوانيد : مديريت رستوران

ناگفته نماند كه شخص بايد توانايي بسيار بالايي در مديريت و اداره امور رستوران و گارسون‌ها داشته باشد. درنهايت مدير رستوران بايد به كار همه پرسنل خود نظارت داشته باشد و همه افراد را راضي نگه دارد. در اين مقاله سعي داريم سيستم مديريت رستوران را شرح دهيم و نكات مهم را ذكر كنيم. لطفا تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.

مديريت رستوران و هر آنچه بايد در مورد آن‌ بدانيد.

همان‌گونه كه ذكر كرديم مديريت رستوران كار پيچيده و دشواري است كه بايد فرد توانايي و مهارت بسيار بالايي داشته باشد. درواقع براي مديريت رستوران به نكات بسياري دقت كنيد كه شامل موارد زير مي‌شود:

  • بايد انتظارات خود از كاركنان را به‌صورت واضح و صريح بيان كنيد.

بايد قبل از شروع به كار، وظايف، عملكرد، حقوق، ساعت كار و... را براي كاركنان مشخص كنيد. به‌عبارت‌ديگر كاركنان شامل آشپز، سرآشپز، گارسون و... مي‌شود كه بايد توسط مدير رستوران توجيه دهند و كار خود را به بهترين صورت انجام دهند. هرچقدر خدمات ارائه‌شده توسط كاركنان بهتر و باكيفيت‌تر باشد، تعداد مشتريان رستوران افزايش خواهد يافت.

بيشتر بخوانيد : مديريت پرسنل يك رستوران كوچك

  • توجه داشته باشيد كه اولويت با مشتري و درخواستش است.

يكي از مهم‌ترين نكات در موفقيت و افزايش تعداد مشتريان اين است كه هميشه بايد حق را به مشتري خود بدهيد. بايد سعي كنيد تا پايان سخنان مشتري به او گوش دهيد و به درخواستش توجه كنيد، حتي اگر از كاركنان يا رستوران شما شكايت يا انتقاد مي‌كند. بايد به‌گونه‌اي رفتار كنيد كه مشتري متوجه شود كه براي شما بسيار اهميت دارد و با ارزش است. به‌عبارت‌ديگر بايد سعي كنيد به مشتري اين اطمينان را بدهيد كه حق با او است و  انجام اين كارها سبب مي‌شود مشتري گذري به مشتري ثابت شما، تبديل شود.

بيشتر بخوانيد : نرم افزار مديريت رستوران چگونه بايد باشد؟

  • مدير رستوران بايد به كارهاي صندوق‌دار و موجودي صندوق توجه ويژه‌اي داشته باشد.

براي اطلاع از ميزان سود و زيان رستوران و بررسي عملكرد حسابدار و... بايد همواره ميزان خريد مواد غذايي، فروش غذا، پول نقد، رسيد و... را با دقت چك كنيد. بايد همواره از حسابدار خود بخواهيد ريز گزارشات حسابداري را به‌صورت روزانه، هفتگي يا ماهيانه را در اختيار شما قرار دهد كه بتوانيد به بررسي موارد ذكرشده بپردازيد. با انجام اين كار علاوه بر افزايش تعداد مشتريان، مي‌توانيد براي رونق كسب‌وكار خود كارهاي لازم را انجام دهيد.

  • سعي كنيد براي معرفي رستوران و افزايش تعداد مشتريان، تبليغات لازم را انجام دهيد.

يكي ديگر از مهم‌ترين وظايف مدير، مديريت تبليغات رستوران است. بايد سعي كنيد تبليغات لازم را در روزنامه، تلويزيون، شبكه‌هاي مجازي و... انجام دهيد. توجه داشته باشيد كه تبليغات در اينستاگرام بيشترين بازدهي و پايين‌ترين قيمت را دارد.

  • به نوع پذيرايي در رستوران بسيار توجه كنيد؛ زيرا تاثير بسياري در جذب مشتري دارد.

بايد سعي كنيد به بهترين شكل از مشتريان خود پذيرايي كنيد و بهترين خدمات را به آن‌ها ارائه دهيد. توجه داشته باشيد كه اگر در بدو ورود مشتري به رستوران به استقبال او برويد و با روي خوش به آن‌ها خوشامد بگوييد، ثابت مي‌كنيد كه ارزش بسياري براي مشتريان خود قائل مي‌شويد.

همچنين نوع پذيرايي شامل نحوه ارائه خدمات، رفتار پرسنل، كيفيت غذا، فضاي داخلي، نوع غذاها و... مي‌شود. به‌عبارت‌ديگر هرچقدر نوع پذيرايي و ارائه خدمات بهتر باشد، تعداد مشتريان افزايش خواهد يافت و درنهايت كسب‌وكار شما رونق خواهد گرفت.

  • سعي كنيد منو رستوران و تنوع غذاها را به‌روزرساني كنيد.

مسلما قيمت‌ها دائما افزايش پيدا مي‌كنند؛ به همين دليل براي جلوگيري از ضرر و رونق كسب‌وكار خود بايد دائما قيمت‌ها را به‌روزرساني كنيد. همچنين سعي كنيد هميشه تنوع غذاهاي سرو شده و كيفيت آن‌ها را افزايش دهيد تا مشتريان بيشتري جذب كنيد. توجه كنيد كه براي تهيه منو حتما به مراكز حرفه‌اي گرافيكي مراجعه كنيد و با كمك آن‌ها بهترين طرح را انتخاب كنيد.

  • براي داشتن مديريت بهتر و نظارت بر عمليات حسابداري رستوران بايد يك نرم‌افزار مناسب تهيه كنيد.

به‌منظور ثبت ميزان خريد، فروش، موجودي انبار، ميزان وجوه نقد صندوق و... به يك نرم‌افزار حسابداري مناسب نياز داريد. همانگونه كه ذكر شد با كمك اين نرم‌افزار مي‌توانيد به‌راحتي ميزان سود و زيان را محاسبه كنيد و كارهاي لازم براي رونق رستوران خود انجام دهيد.

  • بايد سعي كنيد ميزان هزينه‌هاي رستوران را كنترل كنيد.

بايد با انجام كارهاي كوچكي مانند استفاده از لامپ‌هاي كم‌مصرف، استفاده از ابزارهاي باقيمت مناسب و... هزينه‌هاي رستوران كاهش دهيد.

  • مي‌توانيد به‌صورت آنلاين سفارش بگيريد و با پيك موتوري به محل موردنظر ارسال كنيد.

مشتريان از طريق اپليكيشن و مراجعه به سايت، پس از بررسي منو و قيمت‌هاي شما، سفارشات خود را ثبت مي‌كنند. پس از انتخاب مشتري سفارش براي منشي بر روي سايت بالا خواهد آمد و در صورت تاييد توسط شما مي‌توانيد سفارشات را به‌وسيله پيك ارسال كنيد.

  • مي‌توانيد بر قيمت‌هاي خود تخفيف قرار دهيد.

مشتري‌ علاقه بسياري به گرفتن تخفيف و پرداخت هزينه كمتر دارد، مي‌توانيد در صورت افزايش تعداد سفارشات به مشتري تخفيف دهيد تا سبب جلب رضايت و جذب او شويد.

بيشتر بخوانيد : مديريت هزينه هاي ناخواسته و اضافي، راه اندازي رستوران

منبع 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.