منوي كافه خوب

مديريت رستوران داري

منوي كافه خوب

۱۰ بازديد

منوي كافه خوب

يكي از مهم‌ترين اركان و الزاماتي كه ما بايد براي يك كافه به همراه داشته باشيم، منو است. منوها مي‌توانند بهترين راهنماي ممكن براي مشتريان باشند. بنابراين حداكثر اطلاعات لازم بايد در آن‌ها درج شود تا مشكلي از اين بابت رخ ندهد. مشتري هنگامي كه وارد كافه شما مي‌شود، نياز دارد تا منو را به خوبي بررسي كرده و سپس سفارش خود را به شما اعلام نمايد. هر دسر، نوشيدني يا غذايي كه در كافه خود داريد را به او اعلام كنيد و در نهايت بتوانيد بهترين خدمت را به مشتري ارائه نماييد. در غير اين صورت، مشتري از شما دلسرد و ديگر به سراغ كافه شما نخواهد آمد. همين موضوع به ظاهر كوچك، مي‌تواند تبعات زيادي را برايتان به همراه داشته باشد.

بيشتر بخوانيد : طراحي منو

از اين رو، در اين مقاله قصد داريم تا به شما بگوييم يك منوي خوب براي يك كافه بايد داراي چه ويژگي‌هايي باشد. نكات نسبتا زيادي را بايد در طراحي يك منوي خوب رعايت كرد كه البته اكثر آن‌ها ساده هستند و در كمترين زمان ممكن مي‌توانيد آن‌ها را در دستور كار قرار دهيد. پس در صورتي كه شما هم يك كافه داريد و به دنبال بهتر كردن روند آن هستيد، اين مطلب را به هيچ وجه از دست ندهيد.

هر چه ساده‌تر، بهتر

در طراحي منوي خود از تم‌ها و طراحي‌هاي عجيب و غريب استفاده نكنيد. افراد زيادي اين طور تصور مي‌كنند كه طراحي‌هاي بيش از اندازه در منو سبب جلب توجه مشتريان مي‌شود؛ در صورتي كه هرگز اين طور نيست. منوي شما بايد ساده اما جذاب باشد و اطلاعات لازم را بتوان در آن مشاهده نمود.

بيشتر بخوانيد : انواع منو رستوران چيست؟

رنگ‌ هاي آرامش بخش

نكته ديگر در ساخت يك منوي خوب براي كافه اين است كه از رنگ‌هاي آرامش بخش براي پس زمينه آن استفاده كنيد. يك يا نهايتا دو رنگ براي پس زمينه آن مي‌تواند كافي باشد و از رنگارنگ كردن آن جدا خودداري نماييد. به اين دليل كه كافه فضايي آرامش‌بخش را براي مردم تداعي مي‌كند، اين رنگ نيز بايد به نوبه خود، چنين حس آرامشي را به مردم بدهد.

طبقه بندي خوراكي ها

افراد زيادي هستند كه براي منوي كافه خود، طبقه‌بندي خوراكي‌ها را فراموش مي‌كنند و يا در كل اعتقادي به آن ندارند. چنين كاري باعث مي‌شود كه مشتري در پيدا كردن خوراكي مورد نظر خود سردرگم شود و در نهايت احساس رضايت زيادي نداشته باشد. مشتريان معمولا به دنبال اين هستند كه سفارش خود را در سريع‌ترين زمان ممكن روي ميزشان ببينند.

بنابراين فراموش نكنيد كه بايد نسبت به طبقه‌بندي كردن هر يك از اين خوراكي‌ها اقدام نماييد. در هر يك از كافه‌ها، خوراكي‌هاي گوناگوني نظير نوشيدني‌هاي سرد، نوشيدني‌هاي گرم، دسرها، ساندويچ‌ها و موارد ديگر موجود هستند كه هر كدام از آن‌ها بايد در قسمت‌هاي مختلفي درج شود تا ايرادي از اين بابت به چشم نخورد.

اجزاي نوشيدني ها

بديهي است كه برخي از خوراكي‌ها و نوشيدني‌ها ممكن است به چشم مشتريان آشنا نباشد. شايد هم مشتريان در گذشته نام آن‌ها را شنيده‌اند، اما با ظاهر آن سر و كاري نداشته‌اند. اين بدان معنا است كه شما بايد مواد استفاده شده در برخي از خوراكي‌هاي شناخته نشده خود را وارد منو كنيد. در اين زمينه، قادر هستيد تا اين مواد را در پرانتز و رو به روز نام آن خوراكي درج كنيد.

درج تصوير از آن خوراكي

مطالعات نشان داده است كه اگر بتوانيد تصويري را در كنار نام هر يك از خوراكي‌ها درج نماييد، تاثير بيشتري بر ذهن مشتريان خواهد گذاشت. تنها كافي است كه تصويري هر چند كوچك را در كنار نام خوراكي‌ها يا نوشيدني‌ها قرار دهيد تا تمايل مشتريان براي سفارش آن محصول بيشتر شود. ضمن اين كه اگر مشتري با ظاهر آن خوراكي آشنايي نداشته باشد، به اين طريق مي‌تواند آشنايي لازم را پيدا كند.

شرح جزيياتي مانند يك نفره يا دو نفره بودن خوراكي ها

ضمن اين كه درج برخي ديگر از اطلاعات در منوي كافه خوب مانند اين كه آن غذا و حجم آن براي يك نفر مناسب است يا دو نفر نيز به نوبه خود الزامي خواهد بود. اگر چنين كاري انجام ندهيد، مشتريان ممكن است خرج‌هاي اضافي كنند. براي نمونه يك مشتري شايد با غذايي دو نفره مواجه شود و از اين كه شما چنين اطلاعي را در اختيارش قرار نداده‌ايد، دلسرد شود. البته اطلاعات ديگري نيز مي‌تواند در اين خصوص مناسب باشد؛ مانند اين كه حجم برخي از خوراكي‌ها به چه اندازه است.

دقيقا مطابق با منو عمل كنيد

وقتي كه مشتري وارد كافه شما مي‌شود، اين يعني به شما و كارتان اعتماد كرده است و اگر بتوانيد خدمات خوبي را به وي ارائه دهيد، باز هم شانس آمدن به محل كار شما را خواهد داشت. در همين راستا، يكي از كارهايي كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه دقيقا مطابق با منوي كافه عمل كنيد و چيزي را كم و كسر باقي نگذاريد.

براي نمونه بايد گفت كه كيفيت، كميت، شيوه پخت، ظاهر خوراكي‌ها و نوشيدني‌ها و هر چيز ديگري بايد مانند چيزي باشد كه وعده‌اش را در منو داده‌ايد. زماني كه مشتريان ببينند كه شما تا اين حد پايبند به كارتان هستيد و از هيچ تلاشي براي خدمت رساني به مشتريان دريغ نمي‌كنيد، بي شك رضايت فراواني را از عملكرد شما خواهد داشت. با رعايت همين نكته ساده مي‌توانيد مشتريان بسيار بيشتري را در كافه خود داشته باشيد و لذت ببريد.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.