نخوه پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري

۴ بازديد

پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري چگونه است؟

پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري به‌ معناي مجموعه اقدامات، راهكارها و خدماتي است كه براي حل مشكلات كاربران با يك نرم‌ افزار حسابداري ارائه مي‌گردد. در حقيقت مي‌توان گفت كارشناس پشتيباني از نرم‌ افزارهاي حسابداري در شركت‌هايي كه توليد كننده اين دسته از نرم‌افزارها هستند استقرار پيدا مي‌كند.  وظيفه حل مشكلات نرم‌ افزار مورد نظر را براي كاربران برنامه‌، و در صورت نياز راهنمايي‌ به آنان ارائه دهد. در اين مقاله قصد داريم به اين‌ موضوع بپردازيم كه پشتيباني نرم‌ افزار چگونه است.

بيشتر بخوانيد : نرم افزار مديريت رستوران سپند

پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري چگونه است؟

پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري به‌ معناي مجموعه اقدامات، راهكارها و خدماتي است كه براي حل مشكلات كاربران با يك نرم‌ افزار حسابداري ارائه مي‌گردد. در حقيقت مي‌توان گفت كارشناس پشتيباني از نرم‌ افزارهاي حسابداري در شركت‌هايي كه توليد كننده اين دسته از نرم‌افزارها هستند استقرار پيدا مي‌كند.  وظيفه حل مشكلات نرم‌ افزار مورد نظر را براي كاربران برنامه‌، و در صورت نياز راهنمايي‌ به آنان ارائه دهد. در اين مقاله قصد داريم به اين‌ موضوع بپردازيم كه پشتيباني نرم‌ افزار چگونه است.

بيشتر بخوانيد : نرم افزار مديريت رستوران سپند

چگونگي ارائه خدمات پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري

خدمات پشتيباني از نرم‌ افزار حسابداري ، كه عبارت‌ از به روزرساني‌ نرم‌ افزار و ارائه خدمات اينترنتي، تلفني و حضوري.

همان‌طور كه مي‌دانيد در طول يك‌ سال، اين امكان وجود دارد كه به روزرساني‌هاي جديدي براي يك نرم‌ افزار حسابداري به وجود آيد. اين عامل باعث مي‌شود تا امكانات تازه‌اي به نرم‌ افزار مورد نظر اضافه شود و يا برخي از خطاهاي آن برطرف گردد. بخش ديگر پشتيباني اين نرم افزارها، شامل خدمات اينترنتي، تلفني و حضوري است. كارشناس پشتيباني انواع مختلفي از پيام‌ها كاربران برنامه‌ در طول روز دريافت مي‌كنند.

كاربران نرم‌ افزار از طريق روش‌هاي مختلف از قبيل ايميل ، تلفن و يا روش‌هاي ديگر با كارشناس پشتيبان يا واحد پشتيباني نرم‌ افزار تماس برقرار مي‌كنند. اين افراد براي حل مشكلات با نرم‌ افزار از واحد پشتيباني درخواست كمك  و يا قصد دارند كه كارشناسان پشتيباني نرم‌ افزار در زمينه نحوه استفاده از برنامه، آن‌ها را كمك و راهنمايي نمايند.

بيشتر بخوانيد : مهمترين مزاياي نرم افزار فروش پيشرفته

در بعضي از مواقع نيز اين افراد سوالاتي در زمينه مسائل فني يك نرم‌ افزار حسابداري دارند. بنابراين واحد پشتيباني نرم‌ افزار بايد به سوالات آن‌ها پاسخ دهد و تا حد امكان، راهنمايي‌هاي مورد نياز كاربران را در اختيار آن‌ها قرار دهد. براي نمونه، اين امكان وجود دارد كه يكي از كاربران با اشكالاتي در زمينه صدور سند و فاكتور حسابداري در اين سيستم مواجه شود. اين كاربر مي‌تواند با كارشناس پشتيبان شركت نرم‌ افزاري مورد نظر تماس برقرار كند و در اين زمينه از آن‌ها سوالات خود را بپرسد و يا كمك و راهنمايي مورد نياز خود را دريافت نمايد.

در چنين مواقعي واحد پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري بايد بتوانند بهترين راهكار را براي حل اشكالات به كاربر ارائه دهند. بنابراين كارشناسان پشتيباني از نرم‌ افزارهاي حسابداري بايد ويژگي‌هاي قابل‌ توجهي داشته باشند. از جمله اصلي‌ترين اين ويژگي‌ها مي‌توان به تخصص و مهارت بسيار بالا در اين زمينه اشاره كرد. از طرف ديگر چنين افرادي بايد نسبت‌ به وظايف خود، آگاهي كاملي داشته باشند و با صبر و شكيبايي بسيار، پاسخ‌گوي سوالات كاربران و برطرف‌ كننده مشكلات آن‌ها باشند.

كارشناسان واحد پشتيباني بايد از دانش فني و كامپيوتر برخوردار باشند. اين در حالي است كه در برخي از موارد، براي پاسخ‌گويي هرچه بيشتر و مناسب‌تر به نياز كاربران، به‌ جز اين تخصص‌ها به مهارت‌هاي ديگري نيز نياز خواهند داشت.

براي نمونه در زمينه پشتيباني از يك نرم‌ افزار حسابداري لازم است فرد پشتيبان، علاوه‌ بر اين‌ كه ساختار كامل نرم‌ افزار مورد نظر را مي‌شناسد و از بانك اطلاعاتي مورد استفاده و تمامي مسائل نرم‌ افزاري آگاه است، لازم است به مهارت‌هاي ديگري نيز مجهز باشد. براي مثال وي بايد دانش و مهارت كافي در زمينه مباحث حسابداري و امور مالي را نيز كسب نموده باشد.

پشتيباني نرم‌ افزار به‌ صورت حضوري، آنلاين و آفلاين

همان‌طور كه مي‌دانيد در سال‌هاي گذشته، خدمات پشتيباني نرم‌ افزار حسابداري به‌ صورت حضوري انجام مي‌گرفت. يعني كارشناسان واحد پشتيباني، در محل مورد نظر مشتري، حضور پيدا مي‌كردند و سؤالات او را پاسخ مي‌دادند و نيازهاي او را برطرف مي‌ساختند. اما در حال حاضر و با وجود پيشرفت‌هاي بسيار زياد در زمينه اينترنت و تكنولوژي، اين دسته از خدمات به‌ صورت آنلاين و اينترنتي نيز انجام مي‌گيرد.

ارائه پشتيباني از نرم‌ افزارهاي حسابداري به‌ صورت آنلاين و اينترنتي، بسياري از هزينه‌هاي پشتيباني را كم مي‌كند. از طرف ديگر انجام چنين اقداماتي باعث مي‌شود تا بهره‌وري كار واحد پشتيباني نيز افزايش قابل‌ توجهي پيدا كند. برخي از شركت‌ها  پشتيباني از نرم افزار خود را به صورت آفلاين نيز در اختيار كاربران قرار مي‌دهند.

بيشتر بخوانيد : نرم افزار جامع + حسابداري دوبل

وظائف اصلي كارشناس پشتيباني نرم‌ افزار

در حال حاضر وظايف متنوعي بر عهده‌ واحد پشتيباني از نرم‌ افزارها از جمله نرم‌ افزارهاي حسابداري، قرار دارد. از جمله اين وظايف مي‌توان به نصب مجدد نرم‌ افزارهاي حسابداري بر روي سرور و يا كامپيوتر مشتريان اشاره كرد. اين كار در صورت خرابي سيستم نرم‌ افزاري پس‌ از استقرار و نصب اوليه آن روي مي‌دهد.

از طرف ديگر كارشناس واحد پشتيباني از نرم افزار، وظيفه دارد با توجه به نيازهاي مشتريان، از قبيل نيازهاي تازه ايجاد شده‌ آن‌ها، تنظيمات مورد نظرشان را بر روي نرم‌ افزار حسابداري پياده‌سازي كند و به اجرا در بياورد. اصلي‌ترين وظيفه كارشناس پشتيباني نرم‌افزار، آموزش به كاربران است. چراكه در بسياري از موارد، كاربران نحوه استفاده از يك نرم‌ افزار حسابداري را نمي‌دانند. بنابراين واحد پشتيباني و يا كارشناس پشتيبان بايد به آموزش آن‌ها اقدام نمايد.

تمامي گزارش‌هاي مشتريان را دريافت و روش برخورد با خطا احتمالي را نيز بشناسد. كلاس‌ آموزشي براي پشتيباني در نظر گرفته مي‌شود. بنابراين اين افراد لازم است در اين دوره‌هاي تخصصي شركت كنند تا توانايي‌هاي خود را افزايش دهند. اين افراد وظيفه دارند گزارش‌هاي دوره‌اي فراهم نمايند و آن‌ها را به مدير واحد پشتيباني ارائه دهند. انجام تمامي اين اقدامات باعث مي‌شود تا پشتيباني نرم‌ افزار به بهترين شكل ممكن صورت گيرد.

 

منبع

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.