مشكلات كافيشاپ داري
معمولا كافيشاپ محيطي است كه در آن انواع نوشيدنيهاي سرد، گرم، انواع كيك، دسر، بستني و... سرو ميشود. اغلب افراد بهمنظور ملاقات كاري، تفريح، مراسمات مختلف مانند جشن تولد، ولنتاين و... به اين مكان ميروند. سپس در آنجا منو را در اختيار شما قرار ميدهند تا بامطالعه آن بتوانيد از خوراكيها، نوشيدنيها و قيمتهاي آنها مطلع شويد. مسلما اداره كردن كافيشاپ و سرويسدهي به همهي مشتريان كار دشواري خواهد بود. به همين منظور قصد داريم در ادامه مشكلات كافيشاپ داراي را به شما معرفي كنيم تا بتوانيد با كمك مطالعه اين مقاله از بروز مشكلات جلوگيري كنيد. پيشنهاد ميدهيم تا پايان اين مقاله با ما همراه باشيد.
بيشتر بخوانيد : رستوران داري چيست و چه چالشهايي دارد؟
رايجترين مشكلات اداره كافيشاپ را بيشتر بشناسيد.
مهمترين نكتهاي كه بايد به آن بسيار توجه داشته باشيد، انتخاب دكور، ميز، صندلي، محيط و... بسيار مناسب است. همچنين بايد سعي كنيد كاركناني باادب، خونگرم و كار بلد استخدام كنيد تا هيچگونه مشكلي ايجاد نشود. مشكلاتي براي اداره كافيشاپ وجود دارد كه در ادامه به معرفي آنها خواهيم پرداخت و راهكارهايي براي بروز مشكلات به شما ارائه ميدهيم. اين مشكلات شامل موارد زير ميشود:
بيشتر بخوانيد : نرم افزار كافي شاپ : مزايا استفاده و ويژگي ها آن
-
عدم سرويسدهي بهموقع به مشتريان خود
يكي از دلايل بروز نارضايتي و ايجاد مشكل در كافيشاپ، عدم سرويسدهي بهموقع و معطل ماندن مشتري است. براي جلوگيري از اين مشكل بايد كاركناني بسيار سريع و ماهر را استخدام كنيد تا در اسرع وقت، بهترين خدمات را به مشتريان ارائه دهند. به همين منظور بايد به نحوه سفارش دهي به مشتريان و ارائه خدمات بسيار توجه كنيد.
-
توجه به مسائل بهداشتي كافه
يكي ديگر از مسائلي كه بايد بسيار به آن توجه داشته باشيد، توجه به تميزي و ظاهر مناسب محيط كافه و وسايل كافه است. هرچقدر كافيشاپ شما تميزتر باشد و به نكات بهداشتي بيشتر توجه كنيد (مخصوصا در زمان بيماري كرونا)، مشتريان بيشتري را جذب خواهيد كرد. بهعبارتديگر براي جلوگيري از بروز مشكل، بايد سعي كنيد هميشه وسايل مورداستفاده را بهخوبي شستوشو دهيد و به چيدمان و تميزي محيط داخل كافيشاپ بسيار رسيدگي كنيد.
-
ارائه منوي بسيار مناسب
مسلما ارائه منو بسيار مناسب به مشتريان كار دشواري است اما بايد بر اساس علايق و سليقه مشتريان خود منو متنوعي را آماده كنيد. انجام اين كار و سرو غذاهاي بسيار متنوع سبب جلب رضايت مشتريان شما خواهد شد. بدين منظور شما ميتوانيد از طريق شبكههاي اجتماعي، وبسايت يا توسط نظرسنجي، از نظرات مشتريان خود مطلع شويد.
-
برخورد صحيح با مشتريان ايرادگير
براي جلوگيري از مشكل بايد سعي كنيد با آرامش و مهرباني پاسخ مشتريان راحتطلب و ايرادگير را بدهيد و سعي كنيد آنها را راضي نگه داريد.
-
نحوه سفارش كالاهاي موردنياز خود
ممكن است سفارش وسايل و مواد خوراكي براي شما دشوار باشد و سبب ايجاد مشكل شود. به همين منظور ميتوانيد با فروشگاهها، شركتها و... صحبت كنيد و بهصورت غيرحضوري از آنها خريد كنيد. شما ميتوانيد در صورت نياز با برقراري تماس تلفني و يا بهصورت آنلاين سفارشات خود را ثبت كنيد و در اسرع وقت تحويل بگيريد.
-
قرار دادن قهوه در محل مناسب
بايد قهوه را در محيطي دور از گرماي شديد، سرما، نور خورشيد و رطوبت قرار دهيد تا كيفيت آن پايين نيايد؛ ازآنجاييكه مصرف قهوه در كافيشاپ بالا است بايد بهطور مناسبي آن را نگهداري كنيد.
-
نحوه بازاريابي
راهاندازي كافيشاپ يكي از جذابترين تجارتها در سراسر دنيا است. پس از گذشت چند دهه تعداد كافي كافيشاپها و كافهتريا زياد شده است و همين موضوع سبب ايجاد رقابت بيشتر، در بين آنها شده است. براي اينكه در كار خود موفق باشيد بايد با روشهاي بازاريابي در كافيشاپ بهخوبي آشنايي داشته باشيد. شما ميتوانيد با انجام تبليغات در رسانههاي اجتماعي، چاپ و پخش تراكت، ساختن وبسايت مناسب و... ميتوانيد مشتريان زيادي جذب كنيد.
راهكار جلب توجه مشتري
-
دكوراسيون داخلي را تغيير دهيد.
نخستين چيزي كه در بدو ورود نظر مشتري را به خود جلب ميكند دكوراسيون داخلي كافيشاپ است. هرچقدر دكوراسيون و طراحي داخلي زيباتر باشد، مشتري بيشتري را جلب خواهد كرد.
-
تم مناسب انتخاب كنيد.
از يك تم زيبا براي جذاب شدن كافيشاپ استفاده كنيد. با توجه به سليقه مشتري تمهاي كلاسيك، مدرن و سنتي را انتخاب كنيد.
-
از نورپردازي مناسب استفاده كنيد.
نور يكي از مهمترين عواملي است كه در زيبا شدن محيط كافيشاپ تاثير بسزايي دارد. براي نورپردازي بيشتر ميتوانيد از چراغهاي با طراحي خاص و پرنور استفاده كنيد.
-
سعي كنيد به عناصر فنگشويي در چيدمان توجه كنيد.
يكي از علوم باستاني و فلسفي چين، فنگشويي است كه براي ايجاد تاثيرات بسيار مثبت و ايجاد آرامش در محيط از طراحي و دكوراسيون متناسب با محيط استفاده ميكند.
-
بهتر است محصولات باكيفيتي را در اختيار مشتريان خود قرار دهيد.
يكي از مهمترين و تاثيرگذارترين عوامل در جذب مشتري، ارائه محصولات باكيفيت و تازه به مشتريان است. بهعبارتديگر مشتري انتظار ارائه بهترين و باكيفيتترين خوراكي و نوشيدني را در مقابل پول پرداختي از شما دارد. در صورت عدم توجه و رعايت اين مورد مشتريان خود را از دست خواهيد داد.